Instrukcja

 

Wysyłka bez rejestracji z płatnością online.

1.Wypęłniamy  formularz klikając zakładkę „wysyłka bez rejestracji” znajdująca się na głównej stronie serwisu, w górnym lewym roku (czerwona ramka).

2. Wypełniamy formularz skąd - do kąd paczka (jakiej wagi oraz inne podstawowe informacje).

3. Wybieramy przewoźnika Twojej paczki.

4.Po zapoznaniu się akceptujemy regulamin oraz cennik serwisu www.twojapaczuszka.pl. (odznaczenie krzyżykiem).

4. Dokonujemy płatności on-line za zleconą przesyłkę.(po dokonaniu płatności wygeneruje się list    przewozowy).

                a) wypełniasz dane płatnika,

                b) wciskasz: „zapłać  poprzez Pałtności.pl”

                c) wybierasz bank z którego dokonany będzie przelew

                d) dokonujesz płatności

                e) po zaakceptowaniu płatności czekasz na wygenerowanie listu przewozowego

                 (jeżeli po 2 minutach płatność nie pojawi się etykieta odśwież stronę)

5. Drukujemy list przewozowy - dwa razy (jedną kopie podpisuje kurier przy odbiorze paczki - jest to dowód nadania przesyłki).

6. Naklejamy list przewozowy na paczkę.

7. Czekasz na kuriera z przygotowaną do wysyłki paczką.

WYSYŁKA Z REJESTRACJĄ DAJE SZANSĘ NA NIŻSZĄ CENĘ USTALONĄ INDYWIDUALNIE

 

Krok 1. Rejestracja

Aby korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować. Jest to możliwe na 2 sposoby:

- rejestracja osoby prywatnej (przed wysyłką wymagana bedzie przedpłata)

- rejestracja firmy (przed wysyłką wymagamy dokumentów firmy oraz pisemnej umowy - płatność następuje na koniec miesiąca)

 

Krok 2. Wysyłka 

  1. Logujesz się.
  2. Wypełniasz formularz skąd - do kąd paczka (jakiej wagi oraz inne podstawowe informacje).
  3. Wybierasz przewoźnika Twojej paczki.
  4. Drukujesz list przewozowy (dwa razy) z zakładki AKTUALNE PRZESYŁKI (jedną kopie podpisuje kurier przy odbiorze paczki - jest to konieczne w przypadku reklamacji paczki).
  5. Naklejasz list przewozowy na paczkę.
  6. Czekasz na kuriera z przygotowaną do wysyłki paczką.

 

Krok 3. Płatność

Osoba prywatna - dokonuje płatności na nr konta podany w zakładce kontakt przed zrobieniem zlecenia. Po zalogowaniu wyswietlany jest aktualny stan konta użytkownika. Po wykonaniu zlecenia jest pomniejszany o wartość wykonanego zlecenia. Proszę pamiętać o czasie jakie banki potrzebują aby zaksięgowały się pieniążki. Wpłacone środki nie przepadają i są do wykorzystania w każdym momencie w żaden sposób nie przepadają.

 

Przedsiębiorstwa - otrzymują fakture na koniec miesiąca z terminem płatności. Istnieje możliwość pobrania również faktury z serwisu po zalogowaniu wraz z zestawieniem przesyłek z danego miesiąca w zakładce "płatności".

 

Najważniejsze praktyczne pytania i odpowiedzi: 

 

Jaki kurier do mnie przyjedzie?

- Osoba prywatna wybiera przewoźnika podczas wykonywania zlecenia jest ona również informowana o cenie przeyłki w przypadku każdego przewoźnika. Na obecną chwile może to być UPS oraz K-EX.

- Przedsiębiorstwo - ustalane jest to z Państwa konsultantem. Istnieje możliwość przypisania do danej grupy wagowej wybranego przewoźnika dzięki temu mogą Państwo osiągnąć opytmalną cene. Wiadomo że nie ma firm gdzie wszystko jest najtańsze dla tego można przypisać przewoźnika do 3 kategori:

  • przesyłki do 30 kg - UPS lub K-EX

  • przesyłki od 30 kg - 70 kg - UPS lub K-EX

  • palety - K-EX

 

Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?

Podczas wykonywania zlecenia jest możliwość wybrania przybliżonej godziny i daty odbioru paczki.  W większości przypadków kurier może przyjechać jeszcze w ten sam dzień jeśli zlecenie jest do godziny 12:00. Wyjątkiem są małe miejscowości gdzie kurier do tej godziny pracuje. Przesyłki paletowe odbierane są do dwóch dni roboczych. W przypadku palet istnieje możliwość opóźnienia odebrania przesyłki o jeden dzień.


Kiedy przesyłka zostanie dostarczona?

Planowane doręczenie przesyłek do 70 kg jest na następny dzień roboczy, od dnia odbioru paczki przez kuriera. Termin ten jednak może być minimalnie przekroczony z przyczyn technicznych bądź losowych.W przypadku nie dostarczenia przesyłki w ciągu dwóch dni roboczych od odebania przesyłki z winy przewoźnika w przypadku K-EX zwracane jest 50% kosztu poniesionego na zlecenie (należy nas poinformować o zaistniałej sytuacji). 

 

 

Wszystko o przesyłce pobraniowej i o zwrocie pobrania.

Podczas wykonywania zlecenia ustala się czy przesyłka ma być pobraniowa i jakiej kwoty ma być pobranie. Maksymalne pobranie może wynosić 10 000 zł. Pobranie zwracane jest na konto podane podczas rejestracji, w przypadku przedsiębiorstw znajduje się ono również na podpisanej umowie.

Maksymalny czas zwrotu pobrania to 14 dni roboczych od dostarczenia przesyłki. Termin ten uwzględnia wszelkie przeciwności losu. Dla tego praktyczny czas zwrotu pobrania to 5-7 dni roboczych od dostarczenia przesyłki. Po zalogowaniu się dostępne są zakładki "Pobrania do wypłaty" oraz "Pobrania zapłacone". Automatycznie po wysłaniu przelewu dla Państwa dana paczka z kwotą pobrania zostaje przeniesiona z zakładki "Pobrania do wypłaty" do zakładki "Pobrania zapłacone". Jeżeli nie ma w danym momencie tych pieniążków u Państwa na koncie, oznacza to że, bank jeszcze ich nie zaksięgował. Numery przesyłek znajdują się dodatkowo w tytule przelewu. Jeśli pobranie jest za więcej niż 4 przesyłki, wysyłane jest zestawienie pobrań na e-mail podany podczas rejestracji.

 

  

Jak wysłać przesyłke do siebie lub pomiedzy dwoma adresami nie bedąc odbiorcą i nadawcą? 

W pole nadawca i odbiorca można wpisac dowolne adresy. Warunkiem odbioru paczki z podanego adresu nadawcy jest naklejony list przewozowy wydrukowany po zleceniu. Jest on w formacie PDF, co umożliwia swobodne przesłanie e-mailem do  nadawcy przesyłki. Za zrobienie zlecenia wysyłki, obciążona zostanie osoba, na koncie której został wygenerowany list przewozowy.


Usługi dodatkowe:

- dostawa w sobote - proszę pamietać również o naklejeniu dodatkowych naklejek na przesyłce informującej o dostawie w sobote

- zwrot dokumentów - po potwierdzeniu dokumentów przez odbiorce przesyłki podpisem w ciągu 7 dni roboczych wrócą one do nadawcy

- powiadomienie e-mail - usługa całkowicie darmowa, w panelu po zalogowaniu się można dodać własną treśc która bedzie wysyłana w powiadomieniu wraz z numerem listu przewozowego i informacja o przewoźniku.

 

Najczęściej popełniane błedy regulaminowe:

  • wysyłka paczki na anulowanym liście przewozowym 
  • wypełniany ręcznie list przewozowy dla kuriera
  • anulowanie przesyłki po wcześniejszym jej odebraniu przez kuriera

 

  W przypadku dodatkowych pytań kliknij.




Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.