Regulamin Twojapaczuszka.pl
www.lepszykurier.pl / twojapaczuszka.pl - nazwy te określają jeden serwis pracujący na dwóch domenach o indentycznej funkcjonalności jak również regulaminie. Nazwy te lepszykurier.pl / twojapaczuszka.pl można stosować zamiennie.
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa warunki świadczenia usług internetowych zamawiania kuriera (przekazania zlecenia przewoźnikowi) przez serwis lepszykurier.pl, zwanego dalej Zleceniobiorcą.
- Właścicielem serwisu lepszykurier.pl oraz wszelkich praw autorskich związanych z nazwą www.lepszykurier.pl jest firma Abakmedia Dariusz Widlarz.
- Każdorazowe skorzystanie z usług firmy lepszykurier.pl jest równoznaczne z akceptacją postanowień zawartych w niniejszym regulaminie, oraz regulaminie wybranego przewoźnika, który jest uzupełnieniem poniższego regulaminu. Linki do regulaminów:
Regulamin INPOST oraz INPOST PACZOMATY
Rozdział 2. Określenia
- Zleceniobiorca / Operator– Firma Abakmedia Dariusz Widlarz świadcząca usługi za pomocą serwisu transakcyjnego www.lepszykurier.pl
- Zleceniodawca / Klient – każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej składająca zlecenie.
- Przewoźnik – firma kurierska będąca faktycznym wykonawcą usługi kurierskiej lub inna firma związana z usługami kurierskimi (nie wykraczając podmiotów pośredniczących)
- Nadawca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która przekazuje przesyłkę Kurierowi w celu wykonania usługi.
- Odbiorca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która przyjmuje przesyłkę doręczoną przez Kuriera w ramach realizowanej usługi.
- Przesyłka / Paczka – koperty, paczki i inne pakunki przygotowane przez zlecającego do odbioru przez kuriera według zasad pakowania określonych w regulaminie firmy kurierskiej.
- Przesyłka wielopaczkowa - Przesyłka składająca się z wielu Paczek wysyłanych do jednego adresata. Liczba Paczek w takiej Przesyłce musi być taka sama jak liczba listów przewozowych.
- Przesyłka dokumentowa - przesyłka o wadze od 50 do 500 gram, zapakowana w kopertę firmową specyficzną dla Kuriera.
- Przesyłka za pobraniem - przesyłka, której warunkiem odbioru przez adresata jest uiszczenie kwoty PLN wskazanej w liście przewozowym przez nadawcę przesyłki.
- List przewozowy – dokument wydrukowany z systemu transakcyjnego www.lepszykurier.pl na którym Kurier potwierdza nadawcy odbiór przesyłki i na podstawie którego wykonuje zlecenie doręczenia przesyłki do odbiorcy. Potwierdzony przez kuriera podpisem list przewozowy potwierdza zawarcie umowy na wykonanie usługi kurierskiej pomiędzy Zleceniodawcą a Przewoźnikiem. Nadawca jest zobowiązany do wydrukowania listu przewozowego i przekazania go kurierowi odbierającemu przesyłkę.
- System transakcyjny – strona internetowa, służąca do zamawiania usług kurierskich, zarządzania przesyłkami, płatnościami za usługi i kontaktami Zamawiającego, dostępna pod adresem www.lepszykurier.pl.
- Konfigurator przesyłki - specjalistyczne oprogramowanie, służące do pozostawiania danych w systemie transakcyjnym dotyczących zawartości, wagi, wymiarów i wartości przesyłki, oraz danych teleadresowych oraz wyliczania kosztu usługi.
- Cennik - dokument, który określa wagę i gabaryty przesyłek wraz z podziałem na kategorie cenowe usług Kuriera oraz terminy, w jakich mogą one zostać zrealizowane. W dokumencie tym mogą znajdować się również ceny różnych usług dodatkowych związanych z usługami kurierskimi.
- Reklamujący – podmiot uprawniony do złożenia reklamacji.
- Element niestandardowy - przesyłka o specyficznej charakterystyce w zależności od przewoźnika.
- Weryfikacja przesyłki - zmierzenie, zważenie przesyłki lub określenie jej charakterystyki i porównanie ze zleceniem. Weryfikacja następuje najczęściej na magazynie przewoźnika.
- Protokół weryfikacyjny - dokument przewoźnika poświadczający prawidłową wagę, wymiary lub charakterystykę przesyłki.
Rozdział 3. Rejestracja i zamówienie Usługi
- Operator w ramach Usługi zobowiązuje się do przekazania zlecenia usług kurierskich do Przewoźników znajdujących się w ofercie serwisu. Może to zrobić za pośrednictwem innego podmiotu.
- Usługa Operatora świadczona jest poprzez stronę www.Lepszykurier.pl lub w innej formie uzgodnionej z Operatorem.
- Z usług świadczonych przez Operatora korzystać mogą podmioty, które dokonały rejestracji na stronie www.Lepszykurier.pl
- Operator ma prawo do odrzucenia prośby o rejestrację Klienta bez podania przyczyny.
- Klient sam podczas rejestracji definiuje swoje hasło i login.
- Klient zobowiązany jest zachować otrzymane hasło tylko do swojego użytku i nie udostępniać go osobom trzecim. Wszelkie usługi zlecone z konta głównego lub któregokolwiek z pod-kont zdefiniowanych przez Klienta, traktuje się jak zamówione przez Klienta.
- W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się złożenie zlecenia poprzez wysłanie e-maila na adres: [email protected] (tylko za zgodą operatora). Wiadomość taka powinna zawierać wszystkie informacje zawarte w formularzu „Zamawianie kuriera”, a w szczególności:
pełne dane nadawcy i odbiorcy przesyłki, rodzaj przesyłki i wariant usługi, ilość, wymiary i waga paczek, data i godziny możliwego odbioru przesyłki.
W celu właściwej weryfikacji Klienta e-mail powinien być wysłany z adresu podanego podczas rejestracji. Operator zastrzega sobie prawo do nierealizowania usług zleconych z adresów trzecich.
- Każda przesyłka przyjęta do przewozu przez przewoźnika jest objęta podstawową deklaracją wartości:
DHL - 500 zł, UPS - 300 zł, INPOST - 200 zł, FEDEX - 200 zł, DPD - 500 zł, GLS - 500 zł
- Klient w zleceniu może sam zadeklarować wartość przesyłki (maksymalnie do kwoty regulaminowej wybranego przewoźnika lub obsługiwanej przez serwis). Za deklarację wartości pobierana jest opłata w wysokości określonej w cenniku. Odpowiedzialność przewoźnika jest określona deklaracją wartości przesyłki przez klienta w zleceniu lub wartością utraconej zawartości.
- Klient zobowiązuje się do rzetelnego i zgodnego ze stanem faktycznym informowania o zawartości, wymiarach i wadze przesyłki, a także do starannego zapakowania przesyłki, uniemożliwiającego zniszczenie zawartości oraz innych paczek przewożonych przez kuriera. W przypadku podania nieprawidłowych danych operator może skorygować opłatę doliczając dopłatę różnicy w cenie przesyłki spowodowaną podaniem nieprawidłowych danych zwłaszcza wymiarów, wagi, sposobu zapakowania przesyłki a także doliczenie opłaty za weryfikację z godną z cennikiem.
- Przesyłki powinny być przez nadawcę odpowiednio zabezpieczone do transportu jak również deklarowane wartości i wagi powinny nie odbiegać od rzeczywistego stanu faktycznego.
- Klient może zlecać realizację usługi poprzez witrynę www.Lepszykurier.pl przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Operator zastrzega sobie prawo do przerw technicznych w wyjątkowych sytuacjach np. niespodziewanej awarii również do przerw w działaniu serwisu o których wcześniej nie informował.
Rozdział 4. Realizacja Usługi
- Po otrzymaniu zamówienia od Klienta, Operator wysyła zlecenie realizacji usługi do właściwego Przewoźnika.
- Terminy odbioru przesyłki i jej doręczenia wybierane - określane w serwisie są wyłącznie terminami planowanymi niegwarantowanymi.
- Po dokonaniu zamówienia Usługi, Klient jest zobowiązany do wydrukowania przesłanych lub wygenerowanych dokumentów i oznaczenia przesyłki poprzez trwałe naklejenie listu przewozowego oraz zweryfikowania poprawności danych na etykiecie typu: adres nadawcy, adres odbiorcy, kwota pobrania, deklaracja wartości przesyłki oraz innych znajdujących się informacji na etykiecie. W przypadku niezgodności danych zobowiązany jest do nieprzekazania przesyłki i etykiety kurierowi oraz poinformowaniu o tej sytuacji operatora.
- W razie wysyłania kilku paczek do jednego odbiorcy Klient zobowiązany jest do wydrukowania oddzielnego listu przewozowego na każdą z paczek.
- Klient zobowiązany jest do wydrukowania listu przewozowego w dwóch kopiach oraz dopilnowania złożenia podpisu na kopi listu przewozowego przez kuriera odbierającego paczkę. Podpisany list przewozowy przez kuriera jest dowodem nadania przesyłki.
- Ponowne wykorzystanie tego samego listu przewozowego do nadania kolejnych paczek jest zabronione.
- W przypadku nadania przesyłek "za pobraniem" (COD) Operator zobowiązuje się przekazać Klientowi sumę pobrania na rachunek bankowy wskazany przez Klienta, do 7 dni roboczych po jej otrzymaniu od Przewoźnika. Czas wypłaty od przewoźnika regulują regulaminy przewoźników. W przypadku nie zwrócenia sumy pobrań do 14 dni roboczych od dostarczenia przesyłki odbiorcy, klient zobowiązany jest poinformować Operatora o zaistniałej sytuacji. W przypadku wydłużenia 7 dniowego terminu po otrzymaniu środków od Przewoźnika na wezwanie klienta operator zobowiązuje się wypłacić odsetki ustawowe za przekroczony termin regulaminowy od wstrzymanej kwoty.
- Wypłata pobrania klientowi następuje do 7 dni roboczych po otrzymaniu środków od przewoźnika. Warunkiem koniecznym jest otrzymanie środków od przewoźnika. Przybliżone czasy wypłaty pobrań w praktyce od momentu doręczenia przesyłki (jeśli nie wystąpią sytuacje nadzwyczajne):
FEDEX - 8 dni roboczych
DHL - 8 dni roboczych
UPS - 6 dni roboczych
INPOST - 8 dni roboczych
DPD - 9 dni roboczych
GLS - 8 dni roboczych
Wypłata pobrania express następuje w terminie 48h roboczych od momentu dostarczenia przesyłki odbiorcy.
- Zabrania się zlecania przesyłek od kogoś do siebie ( zleceniodawcy ) za pobraniem ponieważ osoba zlecająca może dokonywać dyspozycji zmiany w tej usłudze i jednocześnie sama jest płatnikiem co nie gwarantuje po nadaniu otrzymania środków rzeczywistemu nadawcy.
Rozdział 5. Odpowiedzialność Operatora i postępowanie reklamacyjne wobec Operatora.
- Odpowiedzialność Operatora dotyczy sprzedawanej przez niego usługi czyli przekazania zlecenia Przewoźnikowi. Reklamacje dotyczące działania serwisu należy wysyłać na adres [email protected] Dział techniczny będzie usuwał nieprawidłowości tak szybko jak to tylko będzie możliwe.
- Reklamacje dotyczące błędnie naliczonej opłaty należy wysłać na adres [email protected] w terminie do 7 dni od otrzymania faktury lub wezwania do zapłaty. Reklamacje w których na cenę będzie wpływać weryfikacja wagi i wymiarów lub charakterystyki przesyłki przez przewoźnika będą konsultowane z przewoźnikiem.
- Przekazanie zlecenia Przewoźnikowi nie gwarantuje jego przyjęcia do realizacji. W miarę możliwości o odmowie przyjęcia zlecenia Klient będzie informowany poprzez wiadomość e-mail.
- Operator zastrzega sobie prawo do przerw w działaniu serwisu w celu usprawnienia jego działania lub usunięcia nieprzewidzianych awarii. Jeżeli przerwy będą przerwami planowanymi operator będzie informował o nich na stronie www.lepszykurier.pl
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest Klientowi drogą elektroniczną na adres e-mail. W wyjątkowych sytuacjach pocztową.
Rozdział 6. Postępowanie reklamacyjne wobec przewoźników.
- Nieodebrana przesyłka opóźniony odbiór.
Bez względu którego przewoźnika Państwo wybraliście należy nas o zaistniałej sytuacji poinformować na e-mail: [email protected] . Terminy odbiorów przesyłek są terminami planowanymi niegwarantowanymi, nie mniej nasze biuro, będzie starało się przyśpieszyć w miarę możliwości odbiór takiej przesyłki. W wielu przypadkach przewoźnik wymaga złożenia ponownego wezwania kuriera na inny termin co, nasze biuro może uczynić.
- Przesyłka niedoręczona lub długi termin doręczenia.
Bez względu którego przewoźnika Państwo wybraliście należy nas o zaistniałej sytuacji poinformować na e-mail: [email protected] . Terminy doręczeń przesyłek są terminami planowanymi niegwarantowanymi, nie mniej nasze biuro będzie starało się przyśpieszyć w miarę możliwości doręczenie takiej przesyłki. W niektórych przypadkach możemy pomóc. Niejednokrotnie przesyłki są awizowane lub kurier ma problem z doręczeniem np. z powodu błędnie podanego nr telefonu w zleceniu. Występują również inne utrudniania, w których nasze biuro ma możliwość pomocy aby przyśpieszyć doręczenie.
- Reklamacje na nieprawidłowe wykonanie usługi przez przewoźnika min. uszkodzenie, zaginięcie, nieprawidłowo wykonaną usługę rozpatruje przewoźnik wykonujący daną usługę.
- Nadawcy przysługuje prawo złożenia reklamacji bezpośrednio do przewoźnika.
- Serwis lepszykurier.pl jako odpowiedzialny za przekazanie zlecenia umożliwia przekazanie przez nas reklamacji Przewoźnikowi. Wszelkie dokumenty reklamacyjne należy przesyłać poprzez e-mail na adres [email protected] Po ich przesłaniu oczekiwać potwierdzenia przyjęcia dokumentów poprzez wiadomość zwrotną ( w godzinach pracy biura 8-15 od poniedziałku do piątku). Ze względu na to że serwis lepszykurier.pl musi w takim przypadku zdążyć przesłać reklamację do Przewoźnika dokumenty reklamacyjne powinny zostać do nas przesłane co najmniej 3 dni robocze przed upływem regulaminowego terminu na złożenie reklamacji u przewoźnika. W innych przypadkach również będziemy starać się przekazać reklamację przewoźnikowi jednak, krótszy czas może spowodować złożenie dokumentów w przekroczonym terminie wyznaczonym przez przewoźnika.
Rozdział 7. Warunki płatności
- Zleceniodawca wykonując zlecenie akceptuje cennik usług, który jest integralną częścią regulaminu i znajduje się w panelu administracyjnym użytkownika po zalogowaniu. Cennik ten może być cennikiem indywidualnym.
- Klient zobowiązuje się do zapłaty kwoty wyszczególnionej na fakturze VAT w terminie 7 dni od jej wystawienia. Termin zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania środków na wskazanym na fakturze koncie bankowym.
- W przypadku nieopłacenia przez klienta faktury we wskazanym terminie Operator ma prawo do wstrzymania wykonywania usług na rzecz Klienta, zablokowania jego dostępu do konta, a także zaliczenia na poczet przeterminowanych płatności wysokości pobrań (COD) należnych Klientowi oraz anulowania udzielonego rabatu za nieopłacenie przesyłki.
- Odsetki od nieterminowych płatności wynoszą 20% w skali roku.
- Zakwestionowanie przez Klienta faktury bądź jej części powinno zostać zgłoszone Operatorowi do siedmiu dni po jej otrzymaniu. W przypadku zakwestionowania przez klienta części należności, Klient zobowiązuje się opłacić terminowo część niekwestionowaną.
- Operator wystawia fakturę za wykonane usługi i dokonuje zestawienia zleceń. Zrealizowane usługi nieuwzględnione w rozliczeniu z danego miesiąca, mogą być rozliczone w kolejnych okresach.
- Klient zobowiązuje się do niezwłocznego powiadomienia Operatora w przypadku nie otrzymania faktury do 10 dnia miesiąca.
- Klient wyraża zgodę na otrzymanie faktury drogą elektroniczną poprzez wysłanie jej na adres e-mail oraz poprzez udostępnienie jej w systemie lepszykurier.pl do której klient ma dostęp po zalogowaniu się.
Rozdział 8. Ochrona danych osobowych
- Operator chroni dane osobowe Klientów. Dane te mogą być wykorzystywane przez Operatora do celów marketingowych związanych przekazywaniem informacji na temat serwisu lepszykurier.pl, świadczonych przez serwis usług a także wszelkich zmian, które w tych usługach następują.
- Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych przez Operatora oraz przekazanie ich Przewoźnikowi i innym podmiotom w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania Usługi.
- Operator zastrzega sobie prawo do możliwości skorzystania z innego operatora (pośrednika), który przekaże zlecenie do przewoźnika wg wytycznych (danych) podanych przez klienta.
Rozdział 9. Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od 01.07.2012 r. z późniejszymi zmianami, które dotyczyły nowo dodawanych usług.
Regulamin jest akceptowany przez zleceniodawcę przy każdym zleceniu przesyłki.